29 Januari - Först ridlektionen på Gulding

Gule Gunnar, annars kallad Gulding.
Denna allmänt halvt korkad gula häst fast med en gott hjärta fick jag rida idag.
Hade teori för första gången på året förra tisdagen och vi fick som vanligt önska hästar. Inte för att jag brydde mig, vet redan att jag kommer få Musse som vanligt, men NEJ! Jag fick Gulding, dn av de hästarna som jag önskade, rätt så random man önskade honom och några andra random hästar pga att jag ville ta mig an en lite mer komplex häst nån gång åtminstone.
Lektionen blev hyfsad, hans galopp är väll som när man åker i en bil med en halvt fungerande motor på en stendöd med stenar som är en knytnäve stora.
Och han är väll som Musse Jr, trycker sig in på mitten hela tiden, fast eftersom jag ridit Musse mer så har jag lärt känna honom, och jag känner ju inte Gulding på samma sätt.
Men är ju hyfsat nöjd för att vara Gulding liksom... :P Kunde så klart gått bättre, men problem och svårigheter är till för att lösas! :D XP

Bjuder på en bild från i klubbis som jag hittade i min mobil, har en viss känsla över att Jojo eller Sandra är den skyldige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback