Riding på finaste hästen 29 December 2012

Red igår på världens finaste häst,
 
(om man räknar bort Brolle-plutten) 
En stor, brun dressyrhäst, men världens finaste hjärta. Vi körde ett riktigt dressyrpass, och ett extra plus var att det var bara jag och en till tjej som red. Jag fick rida "bakom henne", vilket jag inte uppskattade så värst, eftersom hon gick som en sniger och jag slår vad om att hon aldrig har hört ordet hjälper.
Vi gjorde enorma skänkelvikningar på långsidan, diagonalen och i "hörnen" och vi ködre också olika gallopfattnigar och 10 m volter vid X mm.
På slutet så gjorde "ridläraren" så att hästen (glömt vad den hette, nåt på Portugisiska) slänngde med frambenen och toge den jättehögt och rakt upp och gick så himla fint, hästen gjordeochså som små skutt i luften när den gick. Tyvärr tog pappa inga foton på den för att inte trodde att jag villa ha några sådanna. -.- 
 
haha inte så vackert då...
 
Det ÄR lite långa tyglar, vet. haha
 
Skänkelvikning :3
 
 
 
 
haha digga mitt ansikte XP trött efter en pappa som springer efter en och vill att man ska le in i kameran när alla andra redan suttit upp... -.- haha B)
 
Hästen var helt gigantisk! Egentligen va mitt huvud minst 1 dm inder manken på hästen. Det är helt sjukt! Men snacka om en fin häst det är!
 

Gamla bilder från i somras på den:
 
 
 
kram Alma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback