Eton Mess

Tisdag
Den nya dagen i veckan med nya vanor, ett exempel är ridningen. Jag rider nu på tisdagar vilket gör då att jag slutat på torsdagar aamt kommit in till en ny grupp. Den grupp vi är nu är vi ca 11 som mest, vilket jag tycker är sjukt tråk. Speciellt när man rider i lilla ridhuset och några av de man rider med kan knappt hantera om en häst börjar gallopera utan förvarning. Detta gör då att kraven sänks. Tycker det är trist också för att ibland när vi kör lite självständigt med trav och galopp så blir ju hästarna lite triggade och vill självklart galoppera efter sin hästkompis framför, då kan självklart vissa inte hantera hästen och gör så att vi alla andra måste anpassa oss och vika undan med våra hästar när inte denna person/personerna inte klarar av att hantera... Trist, känns som om jag gått från en nivå till en mycket lägre.
Jag funderar på att när jag väl ha chansen byta grupp till en högre... Får se vad som händer... :S

Aja iallafall, idag hade jag hemkunskap, sista gången då vi ska byta till slöjd. Är inte så himla peppad, skulle gärna stanna kvar med hemkunskap.
Sista lektionen avslutades med att vi gjorde nån slags efterrätt kallad Eton Mess med maräng, grädde, jordgubbar och några andra random saker. Var sjukt gott men duktig som man är så mår man ju illa av grädda, OCH FAST MAN VET att man är det redan så trycker jag i mig nästan en HELT glas... Lyckad man är asså, mådde shieta sämst efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback