Färgglada enkronor och en sur no lärare

Har slutat skolan, köpt mat på ICA och ätit en toast och njutit av livet i ca 10 min.
Gör läxorna med fina Maria som kom. Läxa och läxa, vi målar naglarna och tar tid tills de hinner torka till ett projekt till NOn. "Vilket nagel lack är bäst?"
Det går väll frammot, tar ett tag för nagellacket att torka. Just nu ser mina naglar ut som en regnbåge, lite kladd här och där och inte alls matchande färger. Och så är det där med noter, att man ska skriva ner i häftet. Det jag tog världsrekord i "att glömma bort att ta noter längs tid". Jag gör någonting innan jag skrivit en hypotes och sen när jag väl ska skriva den, när jag hade kommit på att jag glömt hypotes allt no grejs så kommer jag inte ihåg vad jag ska skriva.
Den sidan jag skriver på är täckt av enkroneavtryck. Maria tog min bok och gjordedetdärmangjordenärmanvarliten...
Tog en enkrona under pappret och drog pennan över pappret, så det blev ett avtryck.

Man får undra vad min lärare tycket om det sen. Hon säger säkert, "men Alma, ett häfte är till för att skriva i, inte göra sådant". Man man önskade ju att hon sa " Mycket färgrikt och glatt! Det lyser upp hela boken! Mycket kreativt!" Men den NO läraren som säger så vill jag träffa! Om det nu finns en sådan vilken jag inte tror finns. Men om...
Aja, min bok var ju så trist, det var bra av Maria att fylla min bok med färgglada enkronor. :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback