Vilket kaos!

Hej!

Idag har jag vart i stallet hela dagen! Jag har haft det super men det var synd att det spöregnade hela dagen...
Ellen och My (mina stallkompisar) hade avslutning på sin hoppgrupp och jag vet inte HUR deras ridlärare tänkte men de gick ut på ängen. Jag fick hälpa en söt tjej (Jag frågade aldri vad hon hette) för att henne häst som hon red på (Power) är väldigt svår att ha kontroll på ute på ängen och speciellt när man rider barbacka!

Jag blev iallafall våt rakt igenom och frös som bara den! Hjälp!

När jag hade smörjt Brolles träns så gick ag ut för att löämna det och gissa vad! Vilket kaos det var!
Tre hästar (Jissa och två till) hade kastat av sina rytare och hade sprungit i panik till stallet igen. Jissa hade sprungit i panik igenom stallgången och var hellt lerig. Topp till tå! Sadeln var lerig och samma sak med tränset. När jag gick för att lugna henne (det var ingen personnal som hade kommit än och ingen visste ad som hade hänt) var hon helt panikslagen och jag fick lugna henne och fixa henne. Ag fick buta att delar på sadeln och sådär oh fick smöra det...
Haha kaooooos!!! ;P

Aja, alla som blev avkastade lever iallafall...
Nu sitter jag i sängen med datorn och värmer mig... hehe...
SKa till stallet igen imårgon.... :D

// Kram Kram Alma <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback