14 December

2 dagar kvar tills jag åker till Portugal, 10 dagar till julafton och 2 månader och 7 dagar kvar tills jag fyller år. Hade en chilligt kväll och åt mig mätt på glögg ich pepparkakor, jag inte ätit någon middag knappt. Bara några köttbullar på pinne och skurna prinkorvar. Är inte då himla hungrig men känner ändå att sockerkicken är borta och min blodsockernivå ligger på - 10000.

Igår när jag red var det lucia och vi skulle surprisa vår tidlärare med att alla skulle ha massa glitter och leka luciatåg.
Fick lilla silverponnien Musse of course och han var superfin. Fick honom att bli supermjuk och använde mej knappt av gummisnodden, han böjde sig superfint och mjukt i traven och detsamma i galoppen. Var bara lite småtjafsig i höger arbetsgalopp eftersom han trycker extremt mycket mot höger skänkel (stavning?) och jag fick jobba mycket med min tyngd och höger skänkel för att han inte skulle trycka sig så mkt in mot mitten.
Sen på 15 m galoppvolterna på långsidan fick jag driva mycket, eftersom han var hyfsad seg i galoppen idag. Men han saktade bara av två gånger när jag passerade X och jag skulle svänga tbx mot "den rätta" långsidan igen och fick honom direkt i galopp igen.
Måste öva mer övergången från galopp till trav, eftersom han blir så himla het då och skumpig, och om jag ska kunna tävla i framtiden måste jag kunna få det att sätta. (Att jag inte får honom så het i övergången och jag ska hinna sitta ner utan att förlora min rumpa...)

Sa också ett sista "hejdå" till kompisarna i stallet/skolan, låter lite sjukt men jag sa faktiskt: "God jul! Vi syns nästa år!".
2013??? 2013??? Det ÄR BARA 17 dagar kvar till 2013!
2013=13 år, helt sjukt men sant...
Har börjat packa lite till Portugal, ansiktsmedel/produkter mina förbaskade finnar, ridhjälm, ridbyxor, mössa? Vet inte vad jg ska ha med mig... Känner mej fett vilse

Imorgon blir det packa, packa, städa, bio, packa packa osv...
Ska se på Hobbiten, hört att den är super :3

Kram


Kommentarer
AIDA!! säger:

ska se den me! typ mitt liv som den lilla nörd jag är, meh aja läst boken fyrtio gånger o måste säga att den slår sagan om ringen triologin, såååå sjukt peppad att se den! åker till Australien nu också kommer sakna alla er underbara stallkompisar sjukt!<3<3

2012-12-15 | 11:23:52
Fanny säger:

GOOODD JUUUULL!!! <3

2012-12-24 | 08:57:03
Bloggadress: http://fanys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback